Roks släpper låt och kampanj om Red flags

Torsdagen den 10 oktober går Roks live på Instagram med en kännedomskampanj vid namn Red flags. I kampanjen lyfter vi mäns våld mot kvinnor, varningssignaler och att stöd finns att få hos kvinno- och tjejjourerna.

Huvudbudskapet är: 100% av alla kvinnor riskerar att utsättas för mäns våld.

För kampanjen har artisten Malou Prytz tillsammans med skivbolaget Emperial tagit fram en låt specifikt för oss, som handlar om just varningssignaler i början av en våldsam relation. Låten heter Red Flags och släpps på Spotify och på radio fredagen den 11 oktober.

roks.se/redflags kan ni hitta mer information om kampanjen, se musikvideon och höra låten. Vi kommer även att spela upp musikvideon under Roks 40-årsjubileum i helgen.

Du kan hjälpa till genom att:

1. Dela inlägget om "100% av alla kvinnor riskerar att utsättas för mäns våld" från Roks Instagram-flöde på er Instagram Story.

Uppmana att ta red flags på allvar och att man kan få stöd hos er jour. Använd #RedFlagsRoks, tagga @rokssverige och länka till roks.se/redflags

2. Dela egna tankar kring red flags, skapa en frågelåda på stories, fråga era följare vad de anser är red flags.